Abordarea apreciativă a filosofiei. Către o nouă abordare a discursului filosofic în spaţiul educaţional

Editura Limes – Copyright © 2010

FORMAT| PAPERBACK

PAGINI| 207-230         

LIMBA| Română

ISBN| 978-973-166-446-0

 

 

 


CUM SE CITEAZA|

Sandu, A. (2010). Abordarea apreciativă a filosofiei. Către o nouă abordare a discursului filosofic în spaţiul educaţional. În Frunză, S., Frunză, M. (coord.). (2010). Criza instituţională a filosofiei (pp. 35-54). Editura Limes.


Descriere:

Expunerea de față își propune să teoretizeze dimensiunea construcționistă a predării filosofiei, cu precădere la specializările juridice și social politice. Abordarea construcționistă cuprinde o dimensiune epistemică și una pragmatică, accentul punându-se pe interdependența dintre cunoaștere și acțiune în sfera socialului.
Abordarea apreciativă a filosofiei pornește de la lucrările lui David Coperider cu privire la „Appreciative Inquiry”, o formă de pragmatică discursivă care înlocuiește centrarea pe problemă cu centrarea pe elementele de succes din experiența anterioară a indivizilor, grupurilor, organizațiilor sau comunităților. Principiile pedagogiei apreciative vizează parteneriatul dintre profesor și student. Această experiență se poate integra în discursul filosofic având ca referențial maieutica și dialogurile platoniciene.


Domenii de interes:

  • filosofie
  • etica
  • constructie sociala