Rolul asistenței sociale în educația terapeutică

 

Al XIV-lea Seminar de Medicină şi Teologie Bistriţa– Copyright © 2015

FORMAT | Presented paper              

LANGUAGE | English

HOW TO CITE| Necula, R., SANDU, Antonio, & Damian, S. (2015). Rolul asistenței sociale în educația terapeutică. Prezentată la Al XIV-lea Seminar Internațional de Medicină și Teologie, 11-12 mai 2015, Bistrița.


ABSTRACT:


Educația terapeutică constituie un factor decisiv în managementul auto-îngrijirii persoanelor cu boli cronice. Perspectiva teoretică are ca punct de plecare modelul îngrijirii cronice, punând accentul pe educația terapeutică, ca parte a sistemului general de îngrijire a pacientului cronic. În contextul articolului de față vom interpreta rezultatele unui chestionar aplicat pacienților cu diferite boli cronice, care datorită stării de vulnerabilitate sunt beneficiari ai serviciilor sociale. Chestionarul a fost aplicat unui număr de 60 de pacienți cu boală cronică: diabet zaharat, hipertensiune arterială, insuficiență renală cronică, hepatită cronică și infecție cu HIV SIDA, de pe raza județului Iași, beneficiari ai serviciilor sociale. De asemenea, vom evidenția rolul asistenței sociale ca formă de educație terapeutică, urmărind să conturăm un profil al asistenței sociale, în contextul general al sănătății publice.


KEYWORDS:

boală cronică, asistență socială, managementul auto-îngrijirii, modelul îngrijirii cronice, educație terapeutică.