Abordarea apreciativă a filosofiei. Către o nouă abordare a discursului filosofic în spațiul educațional.

LUMEN – Copyright © 2019

COLECTIA| HANDBOOK OF RESEARCH

FORMAT| PAPERBACK

PAGINI| 207-230         

LIMBA| Română

ISBN| 978-973-166-446-0

CUMPARA PRIN: Editura LUMEN

CUMPARA PRIN: eMAG

CUMPARA PRIN: Amazon

CUM SE CITEAZA|

Sandu, A. (2019). Abordarea apreciativă a filosofiei. Către o nouă abordare a discursului filosofic în spațiul educațional. În A. Sandu, (coord.), Consilierea filosofică apreciativă (pp. 207-230).  Editura Lumen

 


Descriere:

Expunerea de faţă îşi propune să teoretizeze dimensiunea construcţionistă a predării filosofiei, cu precădere la specializările juridice şi social-politice. Abordarea construcţionistă cuprinde o dimensiune epistemică şi una pragmatică, accentul punându-se pe interdependenţa dintre cunoaştere şi acţiune în sfera socialului.
Filozofia apreciativă se concentrează pe o reţea semiotică care identifică caracteristicile pozitive ale existenţei şi punctele sale forte. Vicki Hammel (2010), în lucrarea sa, “Filozofia apreciativă: contextul emergent şi puterea transformatoare a co-creării”, consideră că filosofia apreciativă este un proces creativ colaborativ, completat de construcţia socială bazată pe rezultatele semnificative ale dialogului dintre stakeholderi(Autorul).


Domenii de interes:

  • constructionism social
  • filosofia apreciativa
  • stiinte educationale
  • stiinte juridice