Abordarea apreciativă a filosofiei. Către o nouă abordare a discursului filosofic în spațiul educațional.
LUMEN – Copyright © 2019
COLECTIA| HANDBOOK OF RESEARCH
FORMAT| PAPERBACK
PAGINI| 207-230
LIMBA| Română
ISBN| 978-973-166-446-0
CUMPARA PRIN: Editura LUMEN
CUMPARA PRIN: eMAG
CUMPARA PRIN: Amazon
CUM SE CITEAZA|
Sandu, A. (2019). Abordarea apreciativă a filosofiei. Către o nouă abordare a discursului filosofic în spațiul educațional. În A. Sandu, (coord.), Consilierea filosofică apreciativă (pp. 207-230). Editura Lumen
Descriere:
Expunerea de faţă îşi propune să teoretizeze dimensiunea construcţionistă a predării filosofiei, cu precădere la specializările juridice şi social-politice. Abordarea construcţionistă cuprinde o dimensiune epistemică şi una pragmatică, accentul punându-se pe interdependenţa dintre cunoaştere şi acţiune în sfera socialului.
Filozofia apreciativă se concentrează pe o reţea semiotică care identifică caracteristicile pozitive ale existenţei şi punctele sale forte. Vicki Hammel (2010), în lucrarea sa, “Filozofia apreciativă: contextul emergent şi puterea transformatoare a co-creării”, consideră că filosofia apreciativă este un proces creativ colaborativ, completat de construcţia socială bazată pe rezultatele semnificative ale dialogului dintre stakeholderi(Autorul).
Domenii de interes:
- constructionism social
- filosofia apreciativa
- stiinte educationale
- stiinte juridice